Bremssysteme für Supercars und Hypercars – Leistung auf dem höchsten Level!
Wenn es um Supercars und Hypercars geht, schlagen die Herzen von Autofans und Entwicklern höher! Wie kaum in einer anderen Fahrzeugkategorie vereinen sich hier visionärer Erfindergeist mit komplexer Ingenieurskunst und absolutem Leistungsgedanken!
Supercars und Hypercars beinhalten das Beste, was heute möglich ist – und zeigen, was in Zukunft möglich sein kann. Das gilt für jede einzelne Komponente, jedes System und jede Technologie. Dazu kommen die speziellen Anforderungen der automobilen Zukunftsthemen E-Mobility und Autonomes Fahren.
Wir sind stolz, diese hohen Ansprüche mit unserem Brake-by-wire Bremssystem X-Boost erfüllen zu können.
Der X-Boost ist an der Spritzwand befestigt und enthält drei verschiedene Module:
Modul I: Pedal Interface
Unlike ordinary brake systems, the X-Boost has no hydraulic coupling between the brake pedal and the brake calipers during normal operation mode.
An integrated emulator controls and maintains consistent pedal feel during regenerative braking. The emulator can also of course be customized based on customer preferences.
Driver deceleration is picked up by sensors in the pedal interface, which detects travel, force and pressure. These signals are then translated into target torque for the traction motor and target pressure for the calipers, all generated by the internal pressure supply unit.
Modul II: Pressure Supply Unit (PSU)
The core of the X-Boost system is our highly efficient Pressure Supply Unit. Designed and manufactured in house, the EC motor drives a ball screw that translates the motor’s rotary motion into a longitudinal movement of the pressure piston. This generates braking pressure as well as enables precise and dynamic control due to minimum friction hysteresis.
Modul III: Hydraulic Control Unit (HCU)
The HCU contains the system’s valves and pressure sensors. The pressure sensors detect driver intent and control output pressure to the wheels. The valves enable a fast and safe switch between active and variable fall-back modes to ensure safe braking capability in any situation.
X-Boost Eckdaten
Parameter | Value |
---|---|
Dimensions (L x W x H) | 147 mm x 144 mm x 158 mm |
Weight | 4.1 kg |
Electric connector | MOLEX power CMC047745100 |
Input voltage | 9.5 V - 18 V |
Hydraulic interface | 2 x M12 x 1 |
Mechanical interface | 4 x M8 (72 mm x 72 mm) or customized |
Communication interface | CAN with optional CAN wakeup (vehicle CAN, private CAN to ESC) |
Optional switch inputs | Ignition switch, door switch, brake light switch, low fluid switch |
ESC Eckdaten
Parameter | Value |
---|---|
Dimensions (L x W x H) | 128.8 mm x 106 mm x 101 mm |
Weight | 1.9 kg |
Electric connector | USCAR-compliant harness connector |
Input voltage | 9.5-16 V operating range |
System | 12 valve, 4 channel |
Layout | Diagonal or Front-Rear hydraulic split |
Max pressure | 200 bar |
Hydraulic interface | ISO 4038/SAE J1290 flare configuration standard, JASO F402 90 degree optional |
Communication interface | CAN IVC with 2 available channels (with optional CAN Wakeup) |
Optional switch inputs | Brake switch, low fluid switch, TCS/ESC disable switch, AVH switch |
Optional features | >> Integral electric park brake function (including EPB Button with 4 or 6 wire inputs) >> Integrated inertial sensor >> Active wheel speed interface with support for directional wheel speed sensors |
Supercars und Hypercars setzen allerhöchste Ansprüche an die Bremse – in jeglicher Hinsicht! Von Bremsgeschwindigkeit, Präzision und Fahrgefühl
über Energieverbrauch, Platzbedarf und Gewicht bis hin zu den enormen Sicherheitsanforderungen. Das Bremssystem X-Boost erfüllt diese Ansprüche!
Outstanding break performance
- Time to lock: 100ms
- Precision brake pressure control (successfully proven on the Formula E circuit)
- Strong regenerative braking up to 1g
- Wide range of software adjustability
Efficiency
- On-demand power consumption
- Minimum energy consumption in stand-by mode
- Zero drag caliper with controlled roll-back
- Minimum weight and size
Safety
- Driver intent detected by travel, pressure and force
- Multi-layered fall-back modes
- Redundant pressure supply
- Ready for autonomous vehicle levels 3-4
Driver feel
- Decoupled simulator system
- Customized pedal feel
- Constant pedal feel during regenerative braking
Nicht nur unsere Bremssysteme überzeugen mit überragenden Leistungsdaten und erfüllen höchste Ansprüche – auch unser Team bringt Höchstleistungen für erfolgreiche Projektverläufe und rundum zufriedene Kunden!
Beispiel gefällig? Tomislav Šimunić (Performance Ingenieur bei Rimac Automobili) lobt explizit die Flexibilität, Zuverlässigkeit und Termintreue von LSP bei der Realisierung des Rimac Hypercars C_Two.
Mehr zum C_Two und zum ausführlichen Statement von Šimunić finden Sie in unserem Newsbereich.
Patente
-
Bremssystem ohne Wegsimulator
DE112009004636B4 -
Bremssystem
WO2018/233854A1
Fragen zu den patentierten Technologien und Anfragen zur Lizenzierung stellen Sie gerne direkt an unseren Partner IPGATE.
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Fachpublikationen
Autonomes Fahren machen ESC Systeme und elektromechanische Brake Booster noch wichtiger als bisher. LSP stellt sich diesem Trend und vergleicht elektromechanische Bremskraftverstärker unter Berücksichtigung eines zunehmenden SAE-Automatisierungsgrades. Als Neuentwicklung wird hier der kompakte X-Boost-Bremskraftverstärker vorgestellt, der sich durch ein sehr leichtes und schmales Design auszeichnet.
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